Hírnevének menedzsmentje ezeken a tippeken múlik!

Megalapozott jó hírnév-menedzsment stratégiával rendelkezik, amelyet minden okos üzletembernek ajánlott megtenni. Az, hogy kezelni tudjuk a közfelfogás elkerülhetetlen hullámvölgyeit, jelentheti a különbséget a végső siker és a kudarc között. A következő információk hasznos kiindulópontként szolgálhatnak.

Amikor egy negatív megjegyzés érkezik, fontos, hogy jól megsértődjön. Minél több a pozitív fecsegés, annál kevésbé lesz észrevehető a negatív. Ne felejtse el megőrizni tartalmának friss és pozitív tartalmát annak érdekében, hogy a negatív visszajelzéseket bármiféle lehetőség elutasítsa.

Őrizze meg jó hírnevét azáltal, hogy kielégíti a boldogtalan ügyfelet. Az ügyfél rossz tapasztalatainak javítása érdekében megmutatja számukra, hogy az elégedettségük számít. Még jobb, ha online csinálod. Így nagyobb láthatóságot kap.

Tegyen reális elvárásokat az ügyfelekkel. Ha kisvállalkozása van, tájékoztassa ügyfeleit, mikor válaszolnak kérdéseikre. Ha nem tud minden kérdésre azonnal választ adni, helyezzen el egy szalaghirdetést, amely szerint minden kérdésre egy bizonyos időn belül, például 72 órán belül válaszolni kell.

Hálásnak lenni. Ha valaki jó véleményt ír a vállalatáról, küldjön neki személyes üzenetet, és köszönje meg visszajelzését. Ha lehetséges, küldjön vásárlójának egy kupont egy bizonyos százalékos kedvezménnyel a következő vásárláskor köszönetképpen. Ha ez nem lehetséges, őszintén köszönöm nekik a visszajelzéseket.

Az online üzleti hírnevének javítása érdekében feltétlenül tegyen közzé sok tartalmat. Bár szinte lehetetlen teljesen eltávolítani a negatív tartalmat az internetről, lehetséges, hogy a negatív tartalmat a kevésbé használt keresőmotorok találati oldalaira tolják. Ezért, ha a vállalat negatív megjegyzései visszakerülnek az eredmények ötödik vagy hatodik oldalára, akkor azokat nem olvassák olyan gyakran.

Ha vállalkozása olyan besorolási webhelyen szerepel, amely lehetővé teszi a vállalkozások tulajdonosainak a válaszadást, győződjön meg róla, hogy kihasználja ezt. Akár a visszajelzés, akár jó vagy rossz, válaszoljon rá. Köszönöm azoknak az embereknek, akiknek nincs más dolguk, csak dicséret, és ajánlanak valamit az elégedetleneknek.

Ha hamis információkat talál a vállalatáról online, kérje meg a webmestert, hogy távolítsa el azokat. Ha csak megmutatja nekik, hogy az információk nem igazak, akkor a legtöbb webhelytulajdonosnak nem lesz problémája megszabadulni tőle.

Felmérés a jelenlegi ügyfelekről. Lehet, hogy vannak olyan ügyfelei, akiknek vannak javaslatai, amelyek segíthetnek a vállalat felépítésében vagy a termékek fejlesztésében. Ezt többféleképpen lehet megtenni. Küldhet egy felmérést mindenkinek, aki szerepel a levelezőlistán, vagy egyszerűen elhelyezhet egy javaslattáblát a vállalkozásában.

Ha itt-ott negatív visszajelzést kap, akkor ne távolítsa el. A legtöbb vállalkozásnak néha-néha elégedetlen ügyfelei lesznek. Ha csak pozitív véleményei vannak az egész helyről, az emberek elgondolkodnak azon, hogy azért teszel-e valamit, hogy jobbnak tűnj, mint te.

Vigyázzon arra, amit Ön és alkalmazottai mondanak online. Bármi, amit a Facebookon, a Twitteren vagy bárhol az interneten mondanak, örökké online maradhat. Győződjön meg arról, hogy vállalatánál érvényes a közösségi média irányelve. Az alkalmazottak hangja képviselheti a céget, ami lehet jó vagy rossz. Ezért fontos, hogy a kialakult közösségi média-politikának megfelelően járjanak el.

Lehetetlen túlbecsülni annak értékét, hogy alaposan megismerjük a hírnév menedzsment alapelveit. Megfelelő technikák nélkül a károk kezelésére ebben a tartományban nagyon súlyos következményeket lehet elszenvedni. A fent felsorolt ​​tippek figyelembevételével azonban valóban meg lehet oldani azokat a viharokat, amelyek biztosan egy-egy ponton felgyülemlik.